GERMANIA : ULTIMO NATALE… IN LIBERTA’ ?

COLOGNE, GERMANY - MAY 09: A general view of the city's main mosque, which has temporarily become a mass vaccination center against Covid-19, during the coronavirus pandemic on May 09, 2021 in Cologne, Germany. City authorities are offering more than 1100 doses of the AstraZeneca vaccine at the mosque on a first-come first serve basis for a second day following the accumulation of doses. (Photo by Andreas Rentz/Getty Images)

GERMANIA : ULTIMO NATALE… IN LIBERTA’  ?

C’è da porsi una seria domanda sul futuro delle nostre tradizioni e radici cristiane dinanzi ai nuovi cambiamenti della società tedesca degli ultimi anni : ma questo che è appena passato è uno degli ultimi Natale o in futuro ne vedremo ancora forse altri  due o massimo tre e poi stop ? Già… la domanda potrebbe sembrare alquanto strana e difficile da comprendere se non si è adeguatamente informati sulla drammatica realtà politica e religiosa della nuova Germania, una politica inimmaginabile sino a qualche decennio fa ma che purtroppo sta cambiando i connotati del paese tedesco ed è nostro interesse approfondire l’argomento al fine di evitare che si ripeta ciò che sta accadendo nel Paese tedesco che ricordo è un membro considerevole dell’Unione Europea. Oggi la religione islamica è presente in modo massiccio, si espande a macchia d’olio grazie all’immigrazione costante e continua e le moschee stanno spuntando come funghi a discapito delle chiese che vengono sistematicamente chiuse e trasformate in moschee ed i muezzin ora hanno anche il potere legale di lanciare l’invito alla preghiera quando è necessario. Il cambiamento non è solo religioso ma ha un fine soprattutto politico poiché  l’elemento centrale per individuare l’islam politico sta proprio nella pretesa che alcuni precetti della religione e della tradizione musulmana diventino legge dello Stato. Quello di cui sto parlando e affrontando è un vero e proprio problema politico prima e successivamente culturale e religioso, e quello con cui abbiamo a che fare è di fatto un movimento politico che possiamo definire islam politico dai contorni religiosi che tenta l’assalto alle Costituzioni di ogni Paese democratico. Come appena scritto l’elemento centrale per individuare l’islam politico sta proprio nella pretesa che alcuni loro precetti coranici e della tradizione musulmana diventino leggi dello Stato, questo diventerà nei prossimi anni il passaggio cruciale dalla cultura millenaria cristiana, che verrebbe annullata per legge, a quella della tradizione musulmana… cui certamente alcuni usi e principi sono totalmente incompatibili con la nostra moderna democrazia: pensiamo per esempio alla sottomissione della donna e al loro abbigliamento e ai matrimoni con le bambine. Quel che l’islam politico tenta di fare in Germania lo si può si può ben definire una politica fondamentalista il cui obiettivo è rendere “legge universale, legge dello Stato (sharia)”, queste tradizioni affossando quelle cristiane che diventerebbero blasfeme per i credenti coranici e punibili per legge, e si tratta di un fenomeno relativamente recente in Germania ma che è già ben radicato nei Paesi del nord Europa. Aquisgrana, città storica del cristianesimo ora ha la sua piazza “Moscheeplatz”… voluto dal suo sindaco in onore all’elevato numero di mussulmani presenti nella città che oggi dà più l’idea di un Paese arabo che di una cittadina occidentale e se non bastasse questo c’è da aggiungere anche la persistente questione immigratoria islamica, infatti il 70% della popolazione di Raunheim è costituito da immigrati che sono parte di una comunità islamica, e purtroppo più numerosa di quella cristiana. E’ chiaro che andando avanti di questo passo e con il calo demografico occidentale che si registra in questi anni sarà inevitabile per l’Europa sottomettersi alla religione islamica e alle sue “meravigliose leggi e tradizioni”… è solo una questione di tempo ma come ha già annunciato il cardinale Rainer Maria Woelki, arcivescovo di Colonia, appare chiaro che le chiese tedesche si stiano avviando verso un percorso autodistruttivo… Apprendo con disappunto che l’arcidiocesi di Colonia, la più grande della Germania, intende ridurre le sue parrocchie da 500 a 50 entro il 2030… cioè in termini numerici si riuscirebbero a malapena riempire 50 chiese nella migliore delle ipotesi è ciò vuol dire che la fede cristiana è sulla via del tramonto… è incredibile e terrificante ma è realtà… E se non bastasse il suicido della chiesa cristiana si prodigano anche ad essere buoni e comprensivi con la nuova religione e lo hanno fatto invitando il dittatore Erdogan  chesi è recato a Colonia per inaugurare la più grande moschea, accolto con enfasi dalla cancelliera tedesca Angela Merkel, tra l’altro lei è la figlia di un pastore prussiano… che esempio di straordinaria apertura al…. suicidio. Intanto quel gesto di bontà e concessione al dialogo non ha impedito al sultano di Istanbul di trasformare, nel 2020, la grande basilica bizantina di Hagia Sophia in una moschea e lo ha fatto col tacito silenzio di tutto l’occidente e senza subire, vergognosamente aggiungo, nessuna sanzione economica alla Turchia per la sua deriva dittatoriale. Ed è avvilente quanto sconcertante sapere che la chiesa cattolica di San Teodoro in Colonia ha contribuito all’islamizzazione della città finanziando… la enorme moschea, e di grazia, mi spiegate in nome di che ? Loro dicono per un futuro dialogo interreligioso… già, ma con chi se tra qualche anno loro prenderanno il potere politico oltre che quello religioso e i cristiani saranno in netta minoranza ? Continuiamo nel nostro percorso suicida di accoglienza di immigrati mussulmani  e regaliamo ai posteri quel falso buonismo autolesionista poi… ci penseranno loro a castigarci e lo faranno nel rispetto delle nuove… leggi  ! Voglio proprio vederli gli accoglitori buonisti dopo che diranno ! 262122021 …by… https://manliominicucci.myblog.it/          https://vk.com/id529229155

 

 

Il suicidio multiculturale della Germania

di Giulio Meotti
24 dicembre 2021

COLOGNE, GERMANY - MAY 09: A general view of the city's main mosque, which has temporarily become a mass vaccination center against Covid-19, during the coronavirus pandemic on May 09, 2021 in Cologne, Germany. City authorities are offering more than 1100 doses of the AstraZeneca vaccine at the mosque on a first-come first serve basis for a second day following the accumulation of doses. (Photo by Andreas Rentz/Getty Images)

Multicultural Suicide


Traduzioni di Angelita La Spada

“Continuerò ad assumere un atteggiamento critico contro coloro (…) che utilizzano la struttura liberale e la tolleranza della Costituzione per imporre visioni totalitarie dello Stato e che minano le regole dello Stato di diritto, usando l’indottrinamento anti-occidentale. (…) Io non adatterò la mia visione della libertà di espressione. (…) ‘Ognuno ha il diritto di esprimere liberamente la propria opinione in modo non contrario alla legge della Sharia’”. — Ralph Giordano, FAZ.net.

Una volta che si rompe un argine, c’è soltanto la gara a chi cede più rapidamente.

La città cambia anche il nome delle sue piazze. (…) Il nuovo nome di una piazza di Aquisgrana è “Moscheeplatz” (“Luogo della moschea”), nome voluto dal sindaco Marcel Philipp, in accordo con il [Dipartimento degli Affari religiosi] …

Poi c’è la questione demografica: il 70 per cento della popolazione di Raunheim è costituito da immigrati. “Qui abbiamo più musulmani che cristiani”. – Il sindaco socialdemocratico Thomas Jühe, Die Welt , 16 novembre 2021.

Nonostante questo, dicono che la “Grande Sostituzione” e l’islamizzazione dell’Europa sono soltanto teorie del complotto. Abbiamo davvero capito come sarà l’Europa di domani?

Le moschee di Colonia, la quarta città più grande della Germania, hanno ottenuto il permesso di trasmettere ogni venerdì l’invito alla preghiera dagli altoparlanti del minareto. Per alcuni abitanti di Colonia, la chiamata alla preghiera islamica rappresenta lo stesso grido di conquista che i cristiani del Medio Oriente e dell’Africa sentono cinque volte ogni giorno e sera alle porte delle loro chiese e delle loro case. Adesso è il turno della Germania. Nella foto: la moschea centrale di Colonia. (Foto di Andreas Rentz/Getty Images)

“L’egemonia occidentale è finita”, ha dichiarato di recente il presidente turco Recep Tayyip Erdogan. “È durata secoli, ma è finita.”

Nel contempo, le moschee di Colonia, la quarta città più grande della Germania, hanno ottenuto il permesso di trasmettere ogni venerdì l’invito alla preghiera dagli altoparlanti del minareto.

“Molti residenti a Colonia sono musulmani”, ha affermato il sindaco Henriette Reker, “e a mio avviso è un segno di rispetto consentire la chiamata del muezzin”.

Per altri, la chiamata alla preghiera islamica rappresenta lo stesso grido di conquista che i cristiani del Medio Oriente e dell’Africa sentono cinque volte ogni giorno e sera alle porte delle loro chiese e delle loro case. Adesso è il turno della Germania.

Sedici anni fa, papa Benedetto XVI fece la sua prima visita papale a Colonia. Invitò i giovani d’Europa a tornare alle proprie radici in pellegrinaggio alla tomba dei Re Magi. A Ratisbona, un anno dopo, Ratzinger mise in guardia contro la violenza intrinseca dell’Islam. Colonia è ora il luogo in cui la Germania ha appena firmato la sua resa all’Islam politico.

Il giornalista Daniel Kremer, scrivendo sulla Bild, ha ricordato che molte delle moschee di Colonia sono state finanziate e sono dirette dal presidente turco Erdogan, “un uomo che si oppone ai valori liberali della nostra democrazia”, aggiungendo:

“È sbagliato equiparare le campane delle chiese alla chiamata alla preghiera islamica. Le campane sono un segnale senza parole che aiuta anche a sapere l’ora. Ma il muezzin grida ‘Allah è grande!’ e ‘Attesto che non c’è altro Dio all’infuori di Allah’. Questa è una grossa differenza”.

Le campane della chiesa non proclamano che il dio cristiano è l’unico Dio e che Gesù è suo figlio.

Anche l’esperto di integrazione Ahmad Mansour ha contestato la posizione del sindaco Recker. “Non si tratta di ‘libertà religiosa o ‘diversità’, come sostiene il sindaco Recker”, ha detto Mansour. “La moschea vuole visibilità. Il muezzin è una dimostrazione di potere”.

L’anno scorso, un tribunale della città di Münster ha stabilito che una moschea è autorizzata a eseguire la chiamata alla preghiera del venerdì tramite altoparlanti. Quella moschea è gestita dall’Unione islamica turca per gli Affari Religiosi (DITIB). ). Essendo la più grande organizzazione ombrello delle moschee in Germania, la DITIB fornisce imam e finanziamenti, gestisce circa 900 moschee in Germania e conta circa 800 mila membri.

Poco dopo la sentenza, il governo dello Stato dell’Assia ha stabilito che le chiamate alla preghiera del muezzin attraverso gli altoparlanti del minareto sono consentite anche senza permesso.

Lo Spiegel ha osservato che otto delle 100 città tedesche più popolose hanno dato il via libera alle chiamate alla preghiera islamica. A Düren, nel Nord Reno Westfalia, la moschea turca Fatih chiama alla preghiera tre volte al giorno. La professoressa di etnologia Susanne Schröter della Goethe University di Francoforte sostiene che tali commenti mostrano che molti musulmani considerano le chiamate alla preghiera come il trionfo di un “Islam forte” su un “Cristianesimo debole”, presumibilmente accompagnato dal desiderio che la mezzaluna islamica rimpiazzi le stelle dell’Unione Europea.

“La chiamata del muezzin si sentirà in tutta la Germania?” si è chiesto il Bild, il quotidiano più popolare della Germania. Già a Monaco la si sente: da aprile 2020, sono cinque le moschee che diffondono con gli altoparlanti la chiamata alla preghiera. “Il richiamo del muezzin non necessita di approvazione”, hanno affermato le autorità di Hannover, dove ci sono 27 moschee. “È come il suono delle campane delle chiese, della libera pratica religiosa che è costituzionalmente tutelata”.

Una risposta simile è arrivata da Dresda: “Ci consideriamo una società urbana diversificata e cosmopolita”.

Da Francoforte, sede di una moschea che ospita fino a 6 mila fedeli, il sindaco ha dichiarato: “La legge non prevede una procedura di approvazione per la preghiera del muezzin, così come per le campane delle chiese”.

Anche città come Dortmund, Hamm, Siegen, Düren e Oldenburg hanno consentito alle moschee di trasmettere la chiamata alla preghiera islamica tramite altoparlanti. A Norimberga, che ospita una dozzina di moschee, consentire il richiamo del muezzin a quanto pare “non è un problema”.

L’ex presidente della Corte Costituzionale del Nord Reno-Westfalia, Michael Bertrams, parla di un “trionfo politico” per il presidente turco, mentre Hamed Abdel-Samad, sociologo che vive sotto scorta armata per le minacce di morte dei fondamentalisti islamici, è ancora più chiaro:

“La chiamata alla preghiera inizia con ‘Allahu Akbar’, che è anche il grido di battaglia dei musulmani. Significa che Dio è il più grande. Più grande del nemico, più grande del popolo, più grande della vita, più grande della Germania, più grande di tutto. E poiché è più grande di tutto, alla fine vale solo la sua legge, la Sharia”.

Malte Kaufmann, un membro del Bundestag, ha scritto:

“D’ora in poi ogni venerdì a Colonia, ‘Non c’è altro dio all’infuori di Allah!’ Ma l’islamizzazione non dovrebbe assolutamente avvenire in Germania. (…) Sono anni che ne sottolineiamo i pericoli! Il ricorso al muezzin è una pretesa di potere. Passo dopo passo, l’Occidente cristiano viene tradito”.

“La storia della Moschea centrale di Colonia documenta l’ingenuità delle autorità tedesche nel trattare con le organizzazioni islamiche”, scrive la svizzero Neue Zürcher Zeitung, il più antico quotidiano europeo di lingua tedesca.

“Prima dell’inizio della costruzione, l’Associazione turca ha promesso all’allora sindaco di Colonia, Fritz Schramma, che i sermoni si sarebbero tenuti in tedesco e che la moschea sarebbe diventata un luogo di incontro per membri di diverse religioni. L’ex sindaco, uno dei maggiori sponsor, non è stato invitato all’inaugurazione. Volevano costruire una casa per incontri interculturali in cui si predicasse l’Islam in tedesco. Nello spirito di Erdogan, è stato creato un centro nazionalista islamista. Dopo questa vicenda, chiunque pensi che il muezzin si fermerà a cinque minuti si illude”.

Ciò che sembra esistere è un clima di resa estremamente ingenuo e infantile. “Chi dice sì ai campanili, deve dire sì anche ai minareti”, ha detto il cardinale Rainer Maria Woelki, arcivescovo di Colonia. Sembra che le chiese tedesche si stiano suicidando. L’arcidiocesi di Colonia, la più grande della Germania e una delle più ricche del mondo, intende ridurre le sue parrocchie da 500 a 50 entro il 2030. Erdogan si è recato a Colonia per inaugurare la più grande moschea, accolto dalla cancelliera tedesca Angela Merkel, figlia di un pastore prussiano. Questo gesto di buona volontà non ha impedito al presidente turco, nel 2020, di trasformare la grande basilica bizantina di Hagia Sophia in una moschea. Anche la chiesa cattolica di San Teodoro a Colonia ha contribuito all’islamizzazione della città finanziando la moschea, in nome di un immaginario dialogo interreligioso.

È stato uno scrittore ebreo scampato alla Shoah, Ralph Giordano, a criticare la decisione di Colonia, “l’Islam politico” e la “gigantomania della grande moschea”, che, dal suo punto di vista, è “una sorta di dichiarazione di guerra”. In un articolo apparso sul quotidiano FAZ, Giordano ha scritto:

“Continuerò ad assumere un atteggiamento critico contro quegli imam che utilizzano la struttura liberale e la tolleranza della Costituzione per imporre visioni totalitarie dello Stato e che minano le regole dello Stato di diritto, usando l’indottrinamento anti-occidentale per insegnare la legge della Sharia …

“Vorrei poter dire che non voglio vedere burqa o chador per le strade tedesche, così come non voglio sentire i richiami dei muezzin dai minareti. Inoltre, non adatterò la mia visione della libertà di espressione a un demone che l’interpreta come segue: ‘Ognuno ha il diritto di esprimere liberamente la propria opinione in modo non contrario alla legge della Sharia’. No, e tre volte no!”

Una volta che si rompe un argine, c’è soltanto la gara a chi cede più rapidamente. Anche il capo della Cancelleria tedesca, che a quanto pare vorrebbe diventare il leader del partito CDU di Angela Merkel, Helge Braun, si è espresso a favore del permesso alle moschee di trasmettere la chiamata alla preghiera.

Ad Aquisgrana, la città dell’imperatore Carlo Magno e della sua meravigliosa cattedrale, e dintorni, la chiamata del muezzin non è solo di casa. La città cambia anche il nome delle sue piazze per fare spazio all’Islam. “Moscheeplatz” (“Piazza della Moschea”) è il nuovo nome di una piazza pubblica di Aquisgrana. Il cambiamento è stato evidentemente voluto dal sindaco Marcel Philipp, in accordo con la DITIB: “Sono molto contento come sindaco di avere una piazza della moschea”, ha dichiarato il primo cittadino.

L’11 novembre il muezzin è arrivato a Raunheim, cittadina alla periferia di Francoforte, la prima in Assia a consentire ufficialmente la preghiera attraverso gli altoparlanti ogni venerdì e, durante il Ramadan, ogni giorno prima della preghiera del tramonto.

“Il principio di uguaglianza vale anche per la religione in una società democratica”, ha spiegato il sindaco Thomas Jühe. Poi c’è la questione demografica: il 70 per cento della popolazione di Raunheim è costituito da immigrati. “Qui abbiamo più musulmani che cristiani”, ha detto Jühe.

Nonostante questo, dicono che la “Grande Sostituzione” e l’islamizzazione dell’Europa sono soltanto teorie del complotto. Abbiamo davvero capito come sarà l’Europa di domani?

In un’intervista a Boulevard Voltaire, Thilo Sarrazin, ex capo della Banca Centrale tedesca e autore di due bestseller sul multiculturalismo e l’Islam che hanno scosso il dibattito in Germania, afferma che la decisione di Colonia è perfettamente in linea con il futuro demografico della Germania:

“La popolazione tedesca, se il trend continuerà, si estinguerà nei prossimi 100 anni. Nell’ultimo capitolo di Deutschland schafft sich ab (“La Germania si distrugge da sola”) ho delineato la direzione che prenderà la situazione nei prossimi anni. (…) La decisione di Colonia non mi sorprende affatto. Corrisponde alla mia immagine di come si evolveranno le cose in quest’area. In Francia, credo che Michel Houellebecq invii lo stesso messaggio nel suo libro Soumission“.

Anche i due principali giornali dell’establishment tedesco hanno criticato la tendenza sempre più diffusa.

Il Frankfurter Allgemeine Zeitung si è schierato contro la decisione di Colonia di autorizzare la preghiera del muezzin da 50 moschee della città. Ronya Othmann ha scritto:

“A differenza dell’adhan, la chiamata alla preghiera islamica, il suono delle campane è solo un suono, non un messaggio. ‘Tolleranza’ è una parola come ‘diversità’ e ‘rispetto’, una vecchia gomma masticata fino a quando non ha più gusto. Se Erdogan ha ricoperto di moschee i villaggi aleviti e yazidi e li ha fatti echeggiare di fede islamica cinque volte al giorno, è un atto di sottomissione islamista e non dovremmo permetterlo [a] Colonia”.

Anche il Süddeutsche Zeitung di Monaco è stato duro:

“La chiamata alla preghiera non è nuova in Germania. Da molto tempo suona in dozzine di città. L’Occidente cristiano, se ancora esiste, non cadrà pertanto immediatamente. Ma Recep Tayyip Erdoğan una volta ha citato una poesia: ‘I minareti sono baionette, le cupole sono elmetti, (…) i credenti sono soldati”. Una cosa è innegabile: l’islamismo è in aumento da decenni. L’ascesa al potere dei Talebani in Afghanistan è salutata dagli islamisti come un trionfo benedetto dal potere della fede. Poi la trasformazione di Hagia Sophia in una moschea. (…) Questo potrebbe avere poco a che fare con le idee e il pensiero della maggior parte dei musulmani in Germania. Ma per un islamista, l’adhan è la conferma quotidiana del mandato politico”.

Ora abbiamo musica ad alto volume che riecheggia da una tenda montata sulla Willy-Brandt-Platz di Lipsia, enormi striscioni verdi con scritte arabe e giovani che distribuiscono volantini ai passanti. Bild ci dice che il compleanno di Maometto si celebra in una grande città tedesca. Se la Francia è il Paese dell’aggressione islamista, la Germania è il Paese della resa. Secondo il Pew Research Center, entro il 2050, la popolazione musulmana della Germania sarà di 17,5 milioni o costituirà il 20 per cento della popolazione. Oggi è solo l’8 per cento. La “città dei Tre Magi” sarà ribattezzata la “città dei Muezzin”?

“Preparatevi al muezzin quotidiano…”, ammonisce Henryk Broder sul Die Welt. “È già una realtà a Stoccolma, Londra, Bruxelles, Amsterdam ….”.

 

 

ENGLISH

GERMANY: LAST CHRISTMAS … IN FREEDOM?

There is a serious question to ask about the future of our Christian traditions and roots in the face of the new changes in German society in recent years: but this one that has just passed is one of the last Christmases or in the future we will see perhaps two or three more. and then stop? Yes … the question might seem somewhat strange and difficult to understand if you are not adequately informed about the dramatic political and religious reality of the new Germany, a policy unimaginable until a few decades ago but which unfortunately is changing the characteristics of the German country and is it is our interest to deepen the subject in order to avoid a repetition of what is happening in the German country that I remember is a considerable member of the European Union. Today the Islamic religion is present in a massive way, it is expanding like wildfire thanks to constant and continuous immigration and mosques are sprouting like mushrooms to the detriment of the churches that are systematically closed and transformed into mosques and the muezzins now also have the legal power to issue an invitation to prayer when necessary. The change is not only religious but has an above all political purpose since the central element for identifying political Islam lies precisely in the claim that some precepts of the Muslim religion and tradition become law of the state. What I am talking about and addressing is a real political problem first and subsequently cultural and religious, and what we are dealing with is in fact a political movement that we can define political Islam with religious outlines that attempts the assault on the Constitutions. of every democratic country. As just written, the central element for identifying political Islam lies precisely in the claim that some of their Koranic precepts and of the Muslim tradition become laws of the State, this will become in the coming years the crucial passage from the millenary Christian culture, which would be canceled by law, to that of the Muslim tradition … which certainly some customs and principles are totally incompatible with our modern democracy: let’s think for example of the submission of women and their clothing and marriages with girls. What political Islam tries to do in Germany can well be defined as a fundamentalist policy whose goal is to make “universal law, law of the state (sharia)”, these traditions by burying those Christian ones that would become blasphemous for Koranic believers. and punishable by law, and it is a relatively recent phenomenon in Germany but which is already well established in the countries of northern Europe. Aachen, historic city of Christianity, now has its “Moscheeplatz” square … wanted by its mayor in honor of the high number of Muslims present in the city which today gives more the idea of an Arab country than a western town and if if this were not enough, there is also the persistent Islamic immigration issue, in fact 70% of the population of Raunheim is made up of immigrants who are part of an Islamic community, and unfortunately more numerous than the Christian one. It is clear that going forward at this rate and with the western demographic decline in recent years it will be inevitable for Europe to submit to the Islamic religion and its “wonderful laws and traditions” … it is only a matter of time but as Cardinal Rainer Maria Woelki, archbishop of Cologne, has already announced, it is clear that the German churches are heading towards a self-destructive path … I am disappointed to learn that the archdiocese of Cologne, the largest in Germany, intends to reduce its parishes from 500 to 50 by 2030 … that is in numerical terms it would be barely possible to fill 50 churches at best and this means that the Christian faith is on the way to sunset … it is incredible and terrifying but it is reality. .. And if the suicide of the Christian church were not enough, they also strive to be good and understanding with the new religion and they did so by inviting the dictator Erdogan who went to Cologne for ina the largest mosque, welcomed with emphasis by the German Chancellor Angela Merkel, among other things she is the daughter of a Prussian pastor … what an example of extraordinary openness to … suicide. Meanwhile, that gesture of kindness and concession to dialogue did not prevent the Sultan of Istanbul from transforming, in 2020, the great Byzantine basilica of Hagia Sophia into a mosque and he did so with the tacit silence of the whole West and without suffering, I shamefully add , no economic sanctions to Turkey for its dictatorial drift. And it is as disheartening as it is disconcerting to know that the Catholic church of San Teodoro in Cologne contributed to the Islamization of the city by financing … the huge mosque, and please, can you explain to me in the name of what? They say for a future interreligious dialogue … yes, but with whom if in a few years they will take political power as well as religious and Christians will be in a clear minority? We continue on our suicidal path of welcoming Muslim immigrants and we give to posterity that false self-defeating goodness then … they will take care of punishing us and they will do it in compliance with the new … laws! I really want to see them the good-natured hosts after they say! 262122021 … by … https://manliominicucci.myblog.it/ https://vk.com/id529229155

 

Germany’s multicultural suicide

by Giulio Meotti

December 24, 2021

COLOGNE, GERMANY - MAY 09: A general view of the city's main mosque, which has temporarily become a mass vaccination center against Covid-19, during the coronavirus pandemic on May 09, 2021 in Cologne, Germany. City authorities are offering more than 1100 doses of the AstraZeneca vaccine at the mosque on a first-come first serve basis for a second day following the accumulation of doses. (Photo by Andreas Rentz/Getty Images)

Multicultural Suicide

 

Translations by Angelita La Spada

“I will continue to take a critical stance against those (…) who use the liberal structure and tolerance of the Constitution to impose totalitarian views of the state and who undermine the rules of the rule of law, using anti-Western indoctrination. (. ..) I will not adapt my vision of freedom of expression. (…) ‘Everyone has the right to freely express their opinion in a way that is not contrary to Sharia law’ “. – Ralph Giordano, FAZ.net.

Once an embankment breaks, there is only the competition to see who gives way faster.

The city also changes the name of its squares. (…) The new name of a square in Aachen is “Moscheeplatz” (“Place of the mosque”), name desired by the mayor Marcel Philipp, in agreement with the [Department of Religious Affairs] …

Then there is the demographic issue: 70 percent of Raunheim’s population is made up of immigrants. “Here we have more Muslims than Christians”. – Social Democratic Mayor Thomas Jühe, Die Welt, November 16, 2021.

Despite this, they say that the “Great Replacement” and the Islamization of Europe are only conspiracy theories. Have we really understood what the Europe of tomorrow will be like?

 

Mosques in Cologne, Germany’s fourth largest city, have been granted permission to broadcast the invitation to prayer over the minaret loudspeakers every Friday. For some Cologne residents, the Islamic call to prayer represents the same cry of conquest that Christians in the Middle East and Africa hear five times every day and evening at the doors of their churches and homes. Now it is Germany’s turn. In the photo: the central mosque of Cologne. (Photo by Andreas Rentz / Getty Images)

 

“Western hegemony is over,” Turkish President Recep Tayyip Erdogan recently declared. “It lasted centuries, but it’s over.”

At the same time, the mosques in Cologne, Germany’s fourth largest city, have obtained permission to broadcast the invitation to prayer over the minaret loudspeakers every Friday.

“Many residents in Cologne are Muslims”, said Mayor Henriette Reker, “and in my opinion it is a sign of respect to allow the call of the muezzin”.

For others, the Islamic call to prayer represents the same cry of conquest that Christians in the Middle East and Africa hear five times every day and evening at the doors of their churches and homes. Now it is Germany’s turn.

Sixteen years ago, Pope Benedict XVI made his first papal visit to Cologne. He invited the young people of Europe to return to their roots on a pilgrimage to the tomb of the Magi. In Regensburg, a year later, Ratzinger warned against the intrinsic violence of Islam. Cologne is now where Germany has just signed its surrender to political Islam.

Journalist Daniel Kremer, writing in Bild, recalled that many of Cologne’s mosques were funded and run by Turkish President Erdogan, “a man who opposes the liberal values of our democracy”, adding:

“It is wrong to equate church bells with the Islamic call to prayer. Bells are a wordless signal that also helps to know the time. But the muezzin shouts ‘Allah is great!’ and ‘I testify that there is no other God but Allah’. That’s a big difference. ”

The church bells do not proclaim that the Christian god is the only God and that Jesus is his son.

Integration expert Ahmad Mansour also contested Mayor Recker’s position. “This is not about ‘religious freedom’ or ‘diversity’, as mayor Recker argues,” Mansour said. “The mosque wants visibility. The muezzin is a display of power.”

Last year, a Münster city court ruled that a mosque is allowed to carry out the Friday prayer call over loudspeakers. That mosque is run by the Turkish Islamic Union for Religious Affairs (DITIB). ). As the largest umbrella organization of mosques in Germany, the DITIB provides imams and funding, operates around 900 mosques in Germany and has around 800,000 members.

Shortly after the ruling, the Hessian state government ruled that calls to the muezzin’s prayer through the minaret loudspeakers are allowed even without permission.

The Spiegel noted that eight of the 100 most populous German cities have given the green light to calls to Islamic prayer. In Düren, North Rhine Westphalia, the Turkish Fatih mosque calls to prayer three times a day. Ethnology professor Susanne Schröter of Goethe University in Frankfurt argues that such comments show that many Muslims view calls to prayer as the triumph of “strong Islam” over “Christianity. bole “, presumably accompanied by the desire for the Islamic crescent to replace the stars of the European Union.

“Will the muezzin’s call be heard all over Germany?” asked Bild, Germany’s most popular newspaper. You can already hear it in Munich: since April 2020, five mosques have been broadcasting the call to prayer with loudspeakers. “The recall of the muezzin does not need approval,” said authorities in Hanover, where there are 27 mosques. “It is like the sound of church bells, of free religious practice which is constitutionally protected”.

A similar response came from Dresden: “We see ourselves as a diverse and cosmopolitan urban society.”

From Frankfurt, home to a mosque that hosts up to 6,000 faithful, the mayor said: “The law does not provide for an approval procedure for the muezzin’s prayer, as well as for church bells”.

Cities such as Dortmund, Hamm, Siegen, Düren and Oldenburg have also allowed mosques to broadcast the Islamic call to prayer over loudspeakers. In Nuremberg, which is home to a dozen mosques, allowing the muezzin to be called is apparently “not a problem”.

The former president of the Constitutional Court of North Rhine-Westphalia, Michael Bertrams, speaks of a “political triumph” for the Turkish president, while Hamed Abdel-Samad, a sociologist who lives under armed escort for the death threats of Islamic fundamentalists, is even clearer:

“The call to prayer begins with ‘Allahu Akbar’, which is also the battle cry of Muslims. It means that God is the greatest. Greater than the enemy, greater than the people, greater than life, greater than Germany, greater than everything. And since it is greater than everything, in the end only its law, the Sharia law, is valid. ”

Malte Kaufmann, a member of the Bundestag, wrote:

“From now on every Friday in Cologne, ‘There is no other god but Allah!’ But Islamization should absolutely not take place in Germany. (…) We have been stressing its dangers for years! Recourse to the muezzin is a claim to power. Step by step, the Christian West is betrayed “.

“The history of the Cologne Central Mosque documents the naivety of the German authorities in dealing with Islamic organizations,” writes the Swiss Neue Zürcher Zeitung, Europe’s oldest German-language newspaper.

“Before construction began, the Turkish Association promised the then mayor of Cologne, Fritz Schramma, that the sermons would be held in German and that the mosque would become a meeting place for members of different religions. former mayor, one of the major sponsors, was not invited to the inauguration. They wanted to build a house for intercultural meetings in which Islam was preached in German. In the spirit of Erdogan, an Islamist nationalist center was created. After this affair, anyone who thinks that the muezzin will stop in five minutes is deluding themselves. ”

What appears to exist is an extremely naive and childish climate of surrender. “Whoever says yes to the bell towers must also say yes to the minarets”, said Cardinal Rainer Maria Woelki, archbishop of Cologne. It seems that the German churches are committing suicide. The archdiocese of Cologne, the largest in Germany and one of the richest in the world, intends to reduce its parishes from 500 to 50 by 2030. Erdogan traveled to Cologne to inaugurate the largest mosque, welcomed by German Chancellor Angela Merkel, daughter of a Prussian pastor. This gesture of goodwill did not prevent the Turkish president, in 2020, from transforming the great Byzantine basilica of Hagia Sophia into a mosque. The Catholic Church of San Teodoro in Cologne also contributed to the Islamization of the city by financing the mosque, in the name of an imaginary interreligious dialogue.

It was a Jewish writer who escaped the Holocaust, Ralph Giordano, who criticized the Cologne decision, “political Islam” and the “gigantomania of the great mosque”, which, from his point of view, is “a kind of declaration of war”. In an article that appeared in the FAZ newspaper, Giordano wrote:

“I will continue to take a critical stance against those imams who use the liberal structure and tolerance of the Constitution to impose totalitarian views of the state and who undermine the rules of the rule of law, using anti-Western indoctrination to teach Sharia law. ..

“I wish I could say that I don’t want to see burqas or chadors on German streets, just as I don’t want to hear the calls of muezzins from minarets. Also, I won’t adapt my view of free speech to a demon who interprets it as follows: ‘ Everyone has the right to freely express their opinion in a way that is not contrary to Sharia law ‘. No, and three times not! ”

Once an embankment breaks, there is only the competition to see who gives way faster. Even the head of the Chancellery German, who apparently would like to become the leader of Angela Merkel’s CDU party, Helge Braun, has spoken out in favor of allowing mosques to transmit the call to prayer.

In Aachen, the city of Emperor Charlemagne and its marvelous cathedral, and its surroundings, the calling of the muezzin is not only at home. The city also changes the name of its squares to make room for Islam. “Moscheeplatz” (“Mosque Square”) is the new name of a public square in Aachen. The change was evidently wanted by the mayor Marcel Philipp, in agreement with the DITIB: “I am very happy as mayor to have a mosque square”, declared the mayor.

On 11 November, the muezzin arrived in Raunheim, a town on the outskirts of Frankfurt, the first in Hesse to officially allow prayer through loudspeakers every Friday and, during Ramadan, every day before sunset prayer.

“The principle of equality also applies to religion in a democratic society,” said Mayor Thomas Jühe. Then there is the demographic issue: 70 percent of Raunheim’s population is made up of immigrants. “Here we have more Muslims than Christians,” Jühe said.

Despite this, they say that the “Great Replacement” and the Islamization of Europe are only conspiracy theories. Have we really understood what the Europe of tomorrow will be like?

In an interview with Boulevard Voltaire, Thilo Sarrazin, former head of the German Central Bank and author of two bestsellers on multiculturalism and Islam that shook the debate in Germany, says that the Cologne decision is perfectly in line with the demographic future. of Germany:

“The German population, if the trend continues, will become extinct over the next 100 years. In the last chapter of Deutschland schafft sich ab (” Germany destroys itself “) I outlined the direction that the situation will take in the next few years. ..) The decision in Cologne does not surprise me at all. It corresponds to my image of how things will evolve in this area. In France, I believe that Michel Houellebecq sends the same message in his book Soumission “.

The two main newspapers of the German establishment have also criticized the growing trend.

The Frankfurter Allgemeine Zeitung took sides against Cologne’s decision to authorize the muezzin’s prayer from 50 mosques in the city. Ronya Othmann wrote:

“Unlike adhan, the Islamic call to prayer, the ringing of bells is just a sound, not a message. ‘Tolerance’ is a word like ‘diversity’ and ‘respect’, an old chewed gum until it has More taste. If Erdogan has covered Alevis and Yazidi villages with mosques and echoed them with Islamic faith five times a day, it is an act of Islamist submission and we should not allow it [in] Cologne. ”

Munich’s Süddeutsche Zeitung was also tough:

“The call to prayer is not new in Germany. It has long been ringing in dozens of cities. The Christian West, if it still exists, will therefore not immediately fall. But Recep Tayyip Erdoğan once quoted a poem: ‘Minarets are bayonets , domes are helmets, (…) believers are soldiers “. One thing is undeniable: Islamism has been on the rise for decades. The rise to power of the Taliban in Afghanistan is hailed by Islamists as a triumph blessed with the power of faith. Then the transformation of Hagia Sophia into a mosque. (…) This may have little to do with the ideas and thinking of most Muslims in Germany. But for an Islamist, the adhan is the daily confirmation of the political mandate “.

Now we have loud music echoing from a tent set up on Leipzig’s Willy-Brandt-Platz, huge green banners with Arabic script and young people handing out flyers to passers-by. Bild tells us that Muhammad’s birthday is celebrated in a large German city. If France is the country of Islamist aggression, Germany is the country of surrender. According to the Pew Research Center, by 2050, Germany’s Muslim population will be 17.5 million or make up 20 percent of the population. Today it is only 8 percent. Will the “city of the Three Magi” be renamed the “city of the Muezzins”?

“Get ready for the daily muezzin …”, Henryk Broder admonishes in Die Welt. “It is already a reality in Stockholm, London, Brussels, Amsterdam ….”.

 

 

FRENCH

ALLEMAGNE : NOL DERNIER… EN LIBERTÉ ?

Il y a une sérieuse question à se poser sur l’avenir de nos traditions et racines chrétiennes face aux nouveaux changements de la société allemande de ces dernières années : mais celui qui vient de passer est l’un des derniers Noëls ou à l’avenir nous verrons peut-être deux ou trois de plus. Et puis s’arrêter ? Oui … la question peut sembler quelque peu étrange et difficile à comprendre si vous n’êtes pas suffisamment informé de la réalité politique et religieuse dramatique de la nouvelle Allemagne, une politique inimaginable il y a quelques décennies mais qui malheureusement change les caractéristiques de l’Allemagne est-il dans notre intérêt d’approfondir le sujet afin d’éviter une répétition de ce qui se passe dans ce pays allemand dont je me souviens être un membre considérable de l’Union européenne. Aujourd’hui la religion islamique est présente de manière massive, elle s’étend comme une traînée de poudre grâce à une immigration constante et continue et les mosquées poussent comme des champignons au détriment des églises qui sont systématiquement fermées et transformées en mosquées et les muezzins ont désormais aussi la légalité pouvoir de lancer une invitation à la prière lorsque cela est nécessaire. Le changement n’est pas seulement religieux mais a une finalité avant tout politique puisque l’élément central pour identifier l’islam politique réside précisément dans l’affirmation que certains préceptes de la religion et de la tradition musulmanes deviennent loi de l’État. Ce dont je parle et que j’aborde, c’est un vrai problème politique, d’abord et ensuite culturel et religieux, et ce à quoi nous avons affaire est en fait un mouvement politique que l’on peut définir comme un islam politique à contour religieux qui tente l’assaut contre les Constitutions .de tout pays démocratique. Comme il vient d’être écrit, l’élément central pour identifier l’islam politique réside précisément dans l’affirmation que certains de leurs préceptes coraniques et de la tradition musulmane deviennent des lois de l’État, cela deviendra dans les années à venir le passage crucial de la culture chrétienne millénaire, qui serait annulée par la loi, à celle de la tradition musulmane… dont certainement certains usages et principes sont totalement incompatibles avec notre démocratie moderne : pensons par exemple à la soumission des femmes et de leurs vêtements et aux mariages avec des filles. Ce que l’islam politique essaie de faire en Allemagne peut bien se définir comme une politique fondamentaliste dont le but est de faire « loi universelle, loi de l’État (charia) », ces traditions en enterrant celles chrétiennes qui deviendraient blasphématoires pour les croyants coraniques. punissable par la loi, et c’est un phénomène relativement récent en Allemagne mais qui est déjà bien implanté dans les pays du nord de l’Europe. Aix-la-Chapelle, ville historique de la chrétienté, possède désormais sa place « Moscheeplatz »… voulue par son maire en l’honneur du grand nombre de musulmans présents dans la ville qui donne aujourd’hui plus l’idée d’un pays arabe que d’une ville occidentale et si si cela ne suffisait pas, il y a aussi la question persistante de l’immigration islamique, en effet 70% de la population de Raunheim est constituée d’immigrés qui font partie d’une communauté islamique, et malheureusement plus nombreux que la chrétienne. Il est clair qu’à ce rythme et avec le déclin démographique occidental qui a eu lieu ces dernières années, il sera inévitable que l’Europe se soumette à la religion islamique et à ses « merveilleuses lois et traditions »… ce n’est qu’une question du temps mais comme l’a déjà annoncé le cardinal Rainer Maria Woelki, archevêque de Cologne, il est clair que les églises allemandes se dirigent vers une voie autodestructrice… Je suis déçu d’apprendre que l’archidiocèse de Cologne, le plus grand d’Allemagne , entend réduire ses paroisses de 500 à 50 d’ici 2030… c’est-à-dire qu’en termes numériques il serait à peine possible de remplir au mieux 50 églises et cela signifie que la foi chrétienne est en voie de déclin… c’est incroyable et terrifiant mais c’est la réalité… Et si le suicide de l’église chrétienne ne suffisait pas, ils s’efforcent également d’être bons et compréhensifs avec la nouvelle religion et ils l’ont fait en invitant le dictateur Erdogan qui s’est rendu à Cologne pour ina la plus grande mosquée, accueillie avec emphase par la chancelière allemande Angela Merkel, entre autres elle est la fille d’un pasteur prussien… quel exemple d’ouverture extraordinaire au… suicide. En attendant, ce geste de gentillesse et de concession au dialogue n’a pas empêché le sultan d’Istanbul de transformer, en 2020, la grande basilique byzantine de Sainte-Sophie en mosquée et il l’a fait avec le silence tacite de tout l’Occident et sans souffrance, je ajouter honteusement, pas de sanctions économiques à la Turquie pour sa dérive dictatoriale. Et c’est aussi décourageant que déconcertant de savoir que l’église catholique de San Teodoro à Cologne a contribué à l’islamisation de la ville en finançant… l’immense mosquée, et s’il vous plaît, pouvez-vous m’expliquer au nom de quoi ? Ils disent pour un futur dialogue interreligieux… oui, mais avec qui si dans quelques années ils prendront le pouvoir politique aussi bien que religieux et chrétiens seront en nette minorité ? Nous continuons sur notre chemin suicidaire d’accueil des immigrés musulmans et nous donnons à la postérité cette fausse bonté autodestructrice alors… ils se chargeront de nous punir et ils le feront dans le respect des nouvelles… lois ! Je veux vraiment les voir les hôtes de bonne humeur après qu’ils disent ! 262122021 … par … https://manliominicucci.myblog.it/ https://vk.com/id529229155

Le suicide multiculturel de l’Allemagne

par Giulio Meotti

24 décembre 2021

COLOGNE, GERMANY - MAY 09: A general view of the city's main mosque, which has temporarily become a mass vaccination center against Covid-19, during the coronavirus pandemic on May 09, 2021 in Cologne, Germany. City authorities are offering more than 1100 doses of the AstraZeneca vaccine at the mosque on a first-come first serve basis for a second day following the accumulation of doses. (Photo by Andreas Rentz/Getty Images)

Suicide multiculturel

 

Traductions par Angelita La Spada

“Je continuerai à adopter une position critique contre ceux (…) qui utilisent la structure libérale et la tolérance de la Constitution pour imposer des vues totalitaires de l’État et qui sapent les règles de l’État de droit, en utilisant un endoctrinement anti-occidental. (…) Je n’adapterai pas ma vision de la liberté d’expression. (…) ‘Chacun a le droit d’exprimer librement son opinion d’une manière qui n’est pas contraire à la charia’ ». – Ralph Giordano, FAZ.net.

Une fois qu’un remblai se brise, il n’y a que la concurrence pour voir qui cède le plus rapidement.

La ville change également le nom de ses places. (…) Le nouveau nom d’une place à Aix-la-Chapelle est “Moscheeplatz” (“Place de la mosquée”), nom souhaité par le maire Marcel Philipp, en accord avec le [Département des Affaires Religieuses]…

Ensuite, il y a la question démographique : 70 % de la population de Raunheim est composée d’immigrés. “Ici, nous avons plus de musulmans que de chrétiens”. – Le maire social-démocrate Thomas Jühe, Die Welt, 16 novembre 2021.

Malgré cela, ils disent que le « Grand Remplacement » et l’islamisation de l’Europe ne sont que des théories du complot. Avons-nous vraiment compris à quoi ressemblera l’Europe de demain ?

 

Les mosquées de Cologne, la quatrième plus grande ville d’Allemagne, ont été autorisées à diffuser l’invitation à la prière par les haut-parleurs du minaret tous les vendredis. Pour certains habitants de Cologne, l’appel islamique à la prière représente le même cri de conquête que les chrétiens du Moyen-Orient et d’Afrique entendent cinq fois par jour et chaque soir aux portes de leurs églises et de leurs maisons. C’est maintenant au tour de l’Allemagne. Sur la photo : la mosquée centrale de Cologne. (Photo par Andreas Rentz / Getty Images)

 

“L’hégémonie occidentale est terminée”, a récemment déclaré le président turc Recep Tayyip Erdogan. “Cela a duré des siècles, mais c’est fini.”

Parallèlement, les mosquées de Cologne, quatrième ville d’Allemagne, ont obtenu l’autorisation de diffuser l’invitation à la prière par les haut-parleurs du minaret tous les vendredis.

“Beaucoup d’habitants de Cologne sont musulmans”, a déclaré la maire Henriette Reker, “et à mon avis c’est une marque de respect d’autoriser l’appel du muezzin”.

Pour d’autres, l’appel islamique à la prière représente le même cri de conquête que les chrétiens du Moyen-Orient et d’Afrique entendent cinq fois chaque jour et chaque soir aux portes de leurs églises et de leurs maisons. C’est maintenant au tour de l’Allemagne.

Il y a seize ans, le pape Benoît XVI effectuait sa première visite papale à Cologne. Il a invité les jeunes d’Europe à revenir à leurs racines en pèlerinage au tombeau des mages. À Ratisbonne, un an plus tard, Ratzinger a mis en garde contre la violence intrinsèque de l’islam. C’est désormais à Cologne que l’Allemagne vient de signer sa capitulation face à l’islam politique.

Le journaliste Daniel Kremer, écrivant dans Bild, a rappelé que de nombreuses mosquées de Cologne étaient financées et dirigées par le président turc Erdogan, “un homme qui s’oppose aux valeurs libérales de notre démocratie”, ajoutant :

« Il est faux d’assimiler les cloches des églises à l’appel islamique à la prière. Les cloches sont un signal muet qui permet également de connaître l’heure. Mais le muezzin crie « Allah est grand ! » et ‘Je témoigne qu’il n’y a pas d’autre Dieu qu’Allah’. C’est une grande différence. ”

Les cloches des églises ne proclament pas que le dieu chrétien est le seul Dieu et que Jésus est son fils.

L’expert en intégration Ahmad Mansour a également contesté la position du maire Recker. “Il ne s’agit pas de ‘liberté religieuse’ ou de ‘diversité’, comme le soutient le maire Recker”, a déclaré Mansour. “La mosquée veut de la visibilité. Le muezzin est une démonstration de pouvoir.”

L’année dernière, un tribunal municipal de Münster a décidé qu’une mosquée était autorisée à diffuser l’appel à la prière du vendredi par haut-parleurs. Cette mosquée est gérée par l’Union islamique turque pour les affaires religieuses (DITIB). ). En tant que plus grande organisation faîtière de mosquées en Allemagne, la DITIB fournit des imams et des financements, gère environ 900 mosquées en Allemagne et compte environ 800 000 membres.

Peu de temps après la décision, le gouvernement de l’État de Hesse a décidé que les appels à la prière du muezzin via les haut-parleurs du minaret sont autorisés même sans autorisation.

Le Spiegel a noté que huit des 100 villes allemandes les plus peuplées ont donné leur feu vert aux appels à la prière islamique. À Düren, en Rhénanie du Nord-Westphalie, la mosquée turque Fatih appelle à la prière trois fois par jour. Le professeur d’ethnologie Susanne Schröter de l’Université Goethe de Francfort soutient que de tels commentaires montrent que de nombreux musulmans considèrent les appels à la prière comme le triomphe d’un « islam fort » sur « le christianisme bole », vraisemblablement accompagné de la volonté du croissant islamique de remplacer les étoiles de l’Union européenne.

« L’appel du muezzin sera-t-il entendu dans toute l’Allemagne ? a demandé Bild, le journal le plus populaire d’Allemagne. On l’entend déjà à Munich : depuis avril 2020, cinq mosquées diffusent l’appel à la prière avec des haut-parleurs. “Le rappel du muezzin n’a pas besoin d’approbation”, ont déclaré les autorités de Hanovre, où il y a 27 mosquées. “C’est comme le son des cloches des églises, de la libre pratique religieuse qui est protégée par la Constitution”.

Une réponse similaire est venue de Dresde : « Nous nous considérons comme une société urbaine diversifiée et cosmopolite.

Depuis Francfort, qui abrite une mosquée qui accueille jusqu’à 6 000 fidèles, le maire a déclaré : « La loi ne prévoit pas de procédure d’approbation pour la prière du muezzin, ainsi que pour les cloches des églises ».

Des villes comme Dortmund, Hamm, Siegen, Düren et Oldenburg ont également permis aux mosquées de diffuser l’appel islamique à la prière par haut-parleurs. A Nuremberg, qui abrite une dizaine de mosquées, autoriser l’appel du muezzin n’est apparemment “pas un problème”.

L’ancien président de la Cour constitutionnelle de Rhénanie du Nord-Westphalie, Michael Bertrams, parle d’un “triomphe politique” pour le président turc, tandis que Hamed Abdel-Samad, un sociologue qui vit sous escorte armée pour les menaces de mort des fondamentalistes islamiques, est encore plus clair :

“L’appel à la prière commence par ‘Allahu Akbar’, qui est aussi le cri de guerre des musulmans. Cela signifie que Dieu est le plus grand. Plus grand que l’ennemi, plus grand que le peuple, plus grand que la vie, plus grand que l’Allemagne, plus grand que tout . Et comme il est plus grand que tout, en fin de compte, seule sa loi, la charia, est valable. »

Malte Kaufmann, membre du Bundestag, a écrit :

« Désormais, chaque vendredi à Cologne, ‘Il n’y a d’autre dieu qu’Allah !’ Mais l’islamisation ne doit absolument pas avoir lieu en Allemagne. (…) Cela fait des années que nous insistons sur ses dangers ! Le recours au muezzin est une revendication du pouvoir. Petit à petit, l’Occident chrétien est trahi”.

“L’histoire de la mosquée centrale de Cologne documente la naïveté des autorités allemandes dans leurs relations avec les organisations islamiques”, écrit le Suisse Neue Zürcher Zeitung, le plus ancien journal de langue allemande d’Europe.

“Avant le début de la construction, l’Association turque a promis au maire de Cologne de l’époque, Fritz Schramma, que les sermons se tiendraient en allemand et que la mosquée deviendrait un lieu de rencontre pour les membres de différentes religions. L’ancien maire, l’un des principaux sponsors, n’a pas été invité à l’inauguration. Ils voulaient construire une maison de rencontres interculturelles dans laquelle l’islam serait prêché en allemand. Dans l’esprit d’Erdogan, un centre nationaliste islamiste a été créé. Après cette affaire, quiconque pense que le muezzin s’arrêtera en cinq minutes, c’est se leurrer.”

Ce qui semble exister, c’est un climat d’abandon extrêmement naïf et enfantin. “Celui qui dit oui aux clochers doit aussi dire oui aux minarets”, a déclaré le cardinal Rainer Maria Woelki, archevêque de Cologne. Il semble que les églises allemandes se suicident. L’archidiocèse de Cologne, le plus grand d’Allemagne et l’un des plus riches du monde, entend réduire ses paroisses de 500 à 50 d’ici 2030. Erdogan s’est rendu à Cologne pour inaugurer la plus grande mosquée, accueilli par la chancelière allemande Angela Merkel, fille d’un pasteur prussien. Ce geste de bonne volonté n’a pas empêché le président turc, en 2020, de transformer la grande basilique byzantine de Sainte-Sophie en mosquée. L’église catholique de San Teodoro à Cologne a également contribué à l’islamisation de la ville en finançant la mosquée, au nom d’un dialogue interreligieux imaginaire.

C’est un écrivain juif échappé de la Shoah, Ralph Giordano, qui a critiqué la décision de Cologne, « l’islam politique » et la « gigantomanie de la grande mosquée », qui, de son point de vue, est « une sorte de déclaration de guerre. “. Dans un article paru dans le journal FAZ, Giordano a écrit :

“Je continuerai à adopter une position critique contre les imams qui utilisent la structure libérale et la tolérance de la Constitution pour imposer des vues totalitaires de l’État et qui sapent les règles de l’État de droit, en utilisant l’endoctrinement anti-occidental pour enseigner la charia. ..

« J’aimerais pouvoir dire que je ne veux pas voir de burqas ou de tchadors dans les rues allemandes, tout comme je ne veux pas entendre les appels des muezzins depuis les minarets. De plus, je n’adapterai pas ma vision de la liberté d’expression à un démon qui l’interprète ainsi : ‘Chacun a le droit d’exprimer librement son opinion d’une manière qui n’est pas contraire à la charia’. Non, et trois fois non !”

Une fois qu’un remblai se brise, il n’y a que la concurrence pour voir qui cède le plus rapidement. Même le chef de la chancellerie German, qui aimerait apparemment devenir le chef du parti CDU d’Angela Merkel, Helge Braun, s’est prononcé en faveur de l’autorisation des mosquées de transmettre l’appel à la prière.

A Aix-la-Chapelle, la cité de l’Empereur Charlemagne et sa merveilleuse cathédrale, et ses environs, la vocation du muezzin n’est pas qu’à la maison. La ville change également le nom de ses places pour faire place à l’islam. “Moscheeplatz” (“Place de la Mosquée”) est le nouveau nom d’une place publique à Aix-la-Chapelle. Le changement était évidemment voulu par le maire Marcel Philipp, en accord avec la DITIB : « Je suis très heureux en tant que maire d’avoir une place de mosquée », a déclaré le maire.

Le 11 novembre, le muezzin est arrivé à Raunheim, une ville de la périphérie de Francfort, la première en Hesse à autoriser officiellement la prière par haut-parleurs tous les vendredis et, pendant le ramadan, tous les jours avant la prière du coucher du soleil.

“Le principe d’égalité s’applique également à la religion dans une société démocratique”, a déclaré le maire Thomas Jühe. Ensuite, il y a la question démographique : 70 % de la population de Raunheim est composée d’immigrés. “Ici, nous avons plus de musulmans que de chrétiens”, a déclaré Jühe.

Malgré cela, ils disent que le « Grand Remplacement » et l’islamisation de l’Europe ne sont que des théories du complot. Avons-nous vraiment compris à quoi ressemblera l’Europe de demain ?

Dans une interview accordée au boulevard Voltaire, Thilo Sarrazin, ancien patron de la Banque centrale allemande et auteur de deux best-sellers sur le multiculturalisme et l’islam qui ont secoué le débat en Allemagne, affirme que la décision de Cologne s’inscrit parfaitement dans l’avenir démographique de l’Allemagne :

« La population allemande, si la tendance se poursuit, s’éteindra au cours des 100 prochaines années. Dans le dernier chapitre de Deutschland schafft sich ab (« L’Allemagne se détruit »), j’ai décrit la direction que prendra la situation dans les prochaines années. ..) La décision de Cologne ne me surprend pas du tout. Elle correspond à mon image de l’évolution des choses dans ce domaine. En France, je crois que Michel Houellebecq envoie le même message dans son livre Soumission”.

Les deux principaux journaux de l’establishment allemand ont également critiqué la tendance croissante.

Le Frankfurter Allgemeine Zeitung a pris parti contre la décision de Cologne d’autoriser la prière du muezzin dans 50 mosquées de la ville. Ronya Othmann a écrit :

“Contrairement à l’adhan, l’appel islamique à la prière, la sonnerie des cloches n’est qu’un son, pas un message. ‘Tolérance’ est un mot comme ‘diversité’ et ‘respect’, un vieux chewing-gum jusqu’à ce qu’il ait plus de goût. Si Erdogan a recouvert les villages alévis et yézidis de mosquées et leur a fait écho de la foi islamique cinq fois par jour, c’est un acte de soumission islamiste et nous ne devrions pas le permettre [à] Cologne. »

Le Süddeutsche Zeitung de Munich a également été coriace :

« L’appel à la prière n’est pas nouveau en Allemagne. Il sonne depuis longtemps dans des dizaines de villes. L’Occident chrétien, s’il existe encore, ne tombera donc pas tout de suite. les dômes sont des casques, (…) les croyants sont des soldats”. Une chose est indéniable : l’islamisme est en hausse depuis des décennies. La montée au pouvoir des talibans en Afghanistan est saluée par les islamistes comme un triomphe doté du pouvoir de la foi. Puis la transformation de Sainte-Sophie en mosquée. (…) Cela n’a peut-être pas grand-chose à voir avec les idées et la pensée de la plupart des musulmans en Allemagne. Mais pour un islamiste, l’adhan est la confirmation quotidienne du mandat politique”.

Maintenant, nous avons de la musique forte qui résonne d’une tente installée sur la Willy-Brandt-Platz de Leipzig, d’énormes banderoles vertes avec une écriture arabe et des jeunes distribuant des dépliants aux passants. Bild nous dit que l’anniversaire de Mahomet est célébré dans une grande ville allemande. Si la France est le pays de l’agression islamiste, l’Allemagne est le pays de la capitulation. Selon le Pew Research Center, d’ici 2050, la population musulmane allemande sera de 17,5 millions, soit 20 % de la population. Aujourd’hui, il n’est que de 8 %. La « cité des trois mages » sera-t-elle rebaptisée « cité des muezzins » ?

“Préparez-vous pour le muezzin quotidien…”, prévient Henryk Broder dans Die Welt. “C’est déjà une réalité à Stockholm, Londres, Bruxelles, Amsterdam….”.

GERMANIA : ULTIMO NATALE… IN LIBERTA’ ?ultima modifica: 2021-12-26T21:01:26+01:00da manlio22ldc
Reposta per primo quest’articolo